Gyógyít a víz

Ásványvíz, termálvíz, gyógyvíz - melyik pontosan micsoda, mire is jó, mikor érdemes használni. Persze, mindig, hiszen vízre mindenkinek szüksége van, na de ha egyben jót is tehetünk vele, akkor miért ne?! Itt megtalálhatod, hogy mely vidéken, milyen vizek, milyen hatással lehetnek a szervezetünkre. (Az adatokat az Ásványvíz Szövetség, Balneológiai Szövetség, Vízinform, ÁNTSZ, OGYFI, és az egyes gyógyfürdők nyilvános anyagaiból nyertem)

Idd le magad minden nap :)

2012.01.04. 12:42 Futrinka20

Gyógyvizet csak orvosi felügyelet mellett szabad tartósan vagy rendszeresen fogyasztani, és általában az ásványvizek palackjára is feltüntetik a napi maximum fogyasztható mennyiséget. Erre is igaz, mint sok más esetben: olvasd el az "apróbetűs részt" :)

Miből mennyire van szükségünk? Nézzük csak melyik elem mire jó, és a hiánya mit okozhat:

 

Nátrium:

részt vesz vízháztartásunk szabályozásában. Fontos szerepet játszik vérnyomásunk szabályozásában és egyes enzimek aktiválásában. Hiánya gyengeséget, émelygést, izomgörcsöt, ájulást okozhat.

Napi szükséglet: 1-2 gramm.

 

Klór:

gyomrunkban a hidrogénnel együtt alkotja a gyomorsavat, jótékonyan hat emésztésünkre. A konyhasóval általában elég jut belőle szervezetünkbe, pluszbevitelre nincs szükség!

 

Kálium:

szabályozza vízháztartásunkat, fontos izmaink, szívünk és idegeink számára. Hiánya esetén izomgyengeség, görcsök, vérnyomáscsökkenés, keringési rendellenesség fordulhat elő.

Napi szükséglet: 2-3 gramm.

 

Kalcium:

a csontok és a fogak fontos építőeleme, hiánya csontritkulást, jelentős hiánya izomgörcsöket okozhat.

Napi szükséglet: 1 gramm.

 

Foszfor:

szintén a csontok és a fogak építőeleme. Fontos a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserében, az energia tárolásában.

Napi szükséglet: 600-900 milligramm. Hiányával általában nem kell számolnunk.

 

Magnézium:

"antistressz-ásványnak" is nevezhetjük, támogatja idegrendszerünket. A fehérje- és szénhidrát-anyagcsere fontos eleme, szükséges izmaink működéséhez. Hiánya esetén ingerlékenység, álmatlanság, koncentrációs ehézségek, izomgörcs, fejfájás alakulhat ki.

Napi szükséglet: 300-350 milligramm, terhesség és szoptatás idején 450 mg.

 

Vas:

fő feladata az oxigén-, a szén-dioxid- és az elektronszállítás. A vörösvérfesték és a hemoglobin képződésében játszik fontos szerepet. Hiánya vérszegénységet, gyengeséget, sápadtságot, nyelési problémákat okozhat.

Napi szükséglet: nőknél 15-18, férfiaknál 12 milligramm.

 

Cink:

számos enzim és az inzulin alkotórésze. Részt vesz a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserében. Szerepe van a sebgyógyulásban, acélozza-erősíti immunrendszerünket. Hiánya a fentiek működési zavarát okozza, valamint az étvágy és az ízlelési érzék csökkenéséhez vezethet.

Napi szükséglet: 15 milligramm.

 

Mangán:

részt vesz a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserében, valamint a csontok és a kötőszövet felépítésében. Hiánya fogyást, különböző bőrirritációkat, hányingert, a hajszín megváltozását okozhatja.

Napi szükséglet: 3,5 milligramm.

 

Jód:

a pajzsmirigyhormonok termelődése szempontjából fontos mikroelem, szükséges a pajzsmirigy egészséges működéséhez. Nélkülözhetetlen a magzat méhen belüli fejlődéséhez. Hiánya golyvához vezet.

Napi szükséglet: 150 mikrogramm.

 

Fluor:

csontozatunk és fogaink építőeleme. Hiánya megkönnyíti a fogszuvasodás kialakulását. Különösen a terhes és szoptatós anyák, valamint a kisgyermekek fluoridszükségletének kielégítésére kell ügyelni, ugyanakkor túladagolása veszélyes.

Napi szükséglet: 2,5 milligramm.

 

Szulfát

Szulfidércek oxidációjából, majd oldódásából származik, minden fehérje és néhány enzim alkotóeleme. Befolyásolja a haj, köröm, bőr erősségét.

 

Hidrogén-karbonát

Karbonátos kőzetek szénsav jelenlétében történő oldásakor keletkezik, mészkőrétegen keresztül hatoló víz gazdag hidrogén-karbonátban Szervezetben lúgosító hatást vált ki, így gyomorégés ellen jó. Szerencsénkre az emberi szervezet is képes előállítani, így nincs hiánybetegség

 

Kobalt

Vérképzésben van szerepe, B12 vitamin alkotóeleme

Napi szükséglet: 100-200µg

 

Réz

Oxidációs-redukciós folyamatok enzim alkotója, vérképzés, idegrendszer működéséhez szükségeg. Hiánya vérszegénységet, szérum koleszterin emelkedését okozhatja.

Napi szükséglet: 2,5 mg

 

Molibdén

Az enzimek építőeleme, főleg fehérje anyagcserében van szerepe. Egészséges táplálkozás esetén elegendő bejut a szervezetbe.

Napi szükséglet: 250 µg

 

Szelén

Sejtmembrán épségét fenntartja, Antioxidáns hatású

Napi szükséglet: 60-75 µg

 

Bór

Szerves vegyületek részeként funkcionál, befolyásolja a Ca-, Mg- és P-anyagforgalmat, az energia-metabolizmust. Hiánya akadályozza az anyagcserét

 

Metabórsav

Magmás kőzetekben, mészkőben, agyagban, vulkanikus kőzetben gyakori, Ca, Mg és a D-vitamin anyagcserében fontos. Hiánya izületi gyulladáshoz vezethet.

 

Egy jó kis videó a víz körforgásáról: http://asvanyvizek.hu/viz_korforgasa

Szólj hozzá!

Címkék: ásványvíz gyógyvíz ásványok ivókúra

A bejegyzés trackback címe:

https://gyogyuljtermeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr33518937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.